NASI ARAB AL RAUDAH BANGI


Assalamualaikum...
Seperti biasa..hari jumaat adalah hari cheat day aku. So,, disebabkan aku kerja area bangi, aku akan cari port terdekat dengan office aku..

Dan,, harini tekak aku mengidam makan nasi arab!!!




So,, here iam!! Nasi Arab Al Raudah Bangi

Bagi siapa-siapa tinggal area Bangi, restaurant ni betul-betul berhadapan dengan kedai eco shop Rm2 yang gedabak besar tu. Restaurant ni agak tersorok,,pastikan anda cari betul-betul :)


Mehh tengok menu dia. Aku sertakan sekali price dia. Senang korang nak budget duit..
Untuk yang suka mukadimah,,boleh try appetizer dia

Ini senarai main dishes dia. Ini portion untuk seorang makan. So,, yang single macam aku jangan risau kalau ko nak pergi makan  nasi arab sensorang..hahaha 

Kot time ni gaji ko tengah masyukk,,boleh bawak family makan sini

Ni kalau tekak ko mat saleh,, tapi kawan ajak jugak makan kedai arab. Ko boleh try menu ni ok ;)


Lastly,, pilihan air dia. Simple jerr..takyah pening-pening ko nk buat pilihan..hehe


Jeng-jeng..untuk aku,, aku pilih Chicken Kabsah!!

Sedap weyhhh,, aku suka sambal dia. Ayam dia pon lembut jerr.. Sepinggan ni aku makan tak habis sebab nasi dia bagi aku banyak (selalu aku makan segenggam nasi jer. Diet la katakan..kekeke). So,, untuk korang yang jenis makan sikit,,aku rasa boleh share kot. Jangan membazir macam aku.

Untuk air,, aku pilih Chocolate Ice Blended. Ice blended dia kena dengan tekak aku sebab tak manis sangat.

Overall.. aku boleh katakan sedap dan tak membaziaq duit aku pi kedai ni. Harga pon murah baqhanggg kalau nak dibandingkan dengan kedai nasi arab yang lain.

So, kalau korang teringin nak pergi..boleh waze jerr
Al Raudah Arabian Food Bandar Baru Bangi.

Nahh..aku sertakan sekali name card dia. Apa-apa boleh call no tertera

Sekian untuk kali ini...xoxo :)










5 Comments