Aku Bukan Spoiler Fast & Furious: Hobbs & Shaw

"WHATTTTT!!!!! Hobbs MATI?????"

Semestinyaa...statement tersebut tidak benar. Itu hanya sangkaan aku sahaja sebelum tengok cerita ni. kahkahkah.... Sorry guys.

Seperti yang aku mention kat atas,,,aku bukan spoiler Fast & Furious: Hobbs & Shaw!!!!!

Saja buat korang semua gabra. Cerita ni happy ending dan semua hidup.

Overall aku bagi 9.8/10

Kenapa tingi sangat rating aku bagi?? Korang semua kena pergi tengok dulu baru baru tau kenapa aku bagi rating tinggi macam ni. Aku tak bagi full tu sebab Vin Diesel tak ada jerr dalam movie ni. Kalau ada, dah lama aku bagi full..hahaha :P

Part paling best bila Hobbs dengan Shaw ni bertengkar macam anjing dengan kucing. Dieorang ada love-hate relationship giteww. Serious lawak dan tak kering gusi tengok cerita ni. Bab action scenes..memang superb!!!

 Tapi aku terus terang dengan korang..jangan expect ada scenes lumba-lumba kereta. Sebab memang tak ada! Haha..

Bagi korang yang tak pernah tengok Fast & Furious sebelum-sebelum ni..Jangan risau kalau nak pergi tengok F&F;Hobbs & Shaw ni. Dia tak ada sangkut paut sangat dengan F& F yang lepas-lepas. So,, korang akan faham je jalan cerita dia.

Apa yang aku suka sangat dengan cerita Hollywood ni,, mereka akan perkenalkan tempat-tempat yang menarik. Dalam movie ni..aku suka scene dekat kepulauan Samoa. Part mana pulak scene dekat kepulauan Samao? Itu korang kena pergi tengok sendiri. Aku tak nak cerita lebih-lebih.

Ini lah pemandangan di kepulauan Samoa. Cantik sangat kan!!!

Sedikit info,, Samoa ini sebenarnya nama negara tau. Terletak di selatan Pasifik Tengah. Pada tahun 1899 selepas perang dunia, Samoa terbahagi kepada 2 bahagian iaitu barat (ditakluki oleh Jerman) dan timur (ditakluki oleh Amerika).

Selepas perang dunia pertama, New Zealand berjaya mendapatkan Samoa Barat daripada pihak German. Pada tahun 1962, Samoa Barat berjaya mendapatkan kebebasan dan menamakan negara mereka dengan nama 'Samoa' sahaja.


Movie ni berdurasi lebih kurang 2 jam. Tak terlalu lama macam Avengers:Endgame haritu. Jadi..otot anda tidak akan kekejangan duduk dalam cinema tu..lol

Kesimpulan yang dapat aku katakan... Movie Fast & Furious memang tak mengecewakan!!
Simbolik F&F daripada dulu sampai sekarang adalah 'Persahabatan' dan 'Kekeluargaan'.

Kau sanggup gadaikan nyawa sendiri untuk keluarga kau. Itu key point dia. Ada la jugak scene dia buat air mata aku bergenang. Nak tau lebih lanjuttt..pergi tengok. Confirm tak menyesal!! :)

Sekian daripada cikzierarosli..xoxo 



8 Comments

  1. Tak tgk lagi filem ni,btw wah rajin update blog skrg. Tahniah tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear.. Alhamdulillah kalo weekend akk ada masa sikit utk menulis :)

      Delete
  2. Movie mcm ni mmg best, byk adengan lasak walaupun kak blm tgk lg tp movie sblm ni pun mmg best gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaannnn...kita geng!!hehe
      ziera pon suka cerita mcm ni :)

      Delete
  3. Pasti tonton filem aksi lasak gini.
    Done follow your blog..
    www.zukidin.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sudi baca dan follow blog saya :)

      Delete
  4. Baru tengok kat Neflix haritu...Hihih sebagai penggemar francais Fast & Furious mmg layan jugalah yg ni...

    ReplyDelete
  5. This will always be one of my fav movie!

    ReplyDelete